sâmbătă, 1 octombrie 2011

Contagion


Pot sa spun ca dupa ce am iesit de la film am fost si m-am spalat pe maini, dar nu pentru ca m-a socat prea tare mesajul filmului, ci pentru ca aveam prea multa sare de la popcorn :D

Cam asa e si filmul, e prea sarat. O abundenta de actori de prim rang, asteptari pe masura si e doar popcorn. In primul rand nu este un remake al lui "Alerta" din anii 90. Chiar daca tentatia este sa il cataloghezi ca inca un film cu virusi, asta e altceva. Este mai degraba o dramatizare a unei epidemii de genul celor vehiculate in ultimii ani ca H1N1 doar ca cea din film este letala.
Tratat cu cat de multa acuratete medicala, am putut sa imi dau eu seama, epidemia se propaga realist, intr-un crescendo al dezintegrarii societatii pana putin dupa jumatatea filmului. Aici este si problema principala, climax-ul este cam pe la 2/3 din film cel mult, dupa care se relaxeaza total.
Nu mi-ar fi placut ca in final, dupa toata silinta de a da un feeling cat mai plauzibil epidemiei, sa fie numai imagini din "dupa 28 de zile" sau "I am legend", dar nici ca mall-urile sa fie pline de marfa dar pustii de clienti nu mi se pare potrivit.
Nota mea: 8,5 pentru scenariul realist realizat, dar cu probleme la regie.


Niciun comentariu: