luni, 14 mai 2012

Romanii (n-)au talent

Eu pot sa spun ca mi-a facut placere sa urmaresc finala de la Romanii au talent. Au fost o serie de numere foarte bune, iar de data asta in primii 3 nu au mai ajuns doar cantareti. Nu am nimic impotriva cantatului, dar pentru asta exista emisiuni dedicate. 

Cristian Gog - realitate sau iluzie?
Ei bine, omul nu a sustinut niciodata ca ar fi ceva real. A spus ce nu este, nu cum face. Au fost niste iluzii foarte bine facute, care nu au lasat nici o urma de indoiala pe parcursul spectacolului. Ca dupa, cand ai timp sa te uiti la inregistrari si sa mai cauti pe net iti dai seama ca au fost doar iluzii, e altceva. Intr-adevar, galiul are punctul de topire la 29oC, iar o lingura facuta din acest metal s-ar topi in mana, ca probabil a primit plicul cu raspunsurile odata cu masa, ca EKG-ul putea fi tunat (vezi episodul din House din sezonul 7, cand ii luau pulsul lui Foreman ca sa vada cat il streseaza House si modificasera fiecare pe rand aparatul in functie de pariu). Toate aceste lucruri sunt probabile, dar nici o clipa in timpul show-ului nu ne-am dat seama si toti ne-am intrebat daca e posibil. Deci si-a facut misiunea de iluzionist. Si a venit si cu numere diferite de la ce ne-am obisnuit de la iluzionisti (iepurele in joben si porumbelul in esarfa). 

Cristian Leana - talent? Da!
Am citit si eu comentariile ca sunt algoritmi de rezolvarea a cuburilor rubice. Asa o fi, dar asa cum toata lumea poate sa sara si sa alearge, doar unul castiga aurul la olimpiada. La fel si rezolvarea a 3 cuburi, legat la ochi, mi se pare o realizare formidabila.

Ce nu mi-a placut, a fost juriul. Nu mi se pare normal sa insinueze cine ar trebui sa castige concursul, indiferent de opiniile lor. Sprijinul prin astfel de mesaje este foarte direct, chiar daca subtil. Iar, tinand cont ca au fost 15 candidati, si nici unul din primii 3 nu a obtinut peste 20% din voturi, 1-2 procente in plus sau in minus manevrate prin aceasta manipulare au facut diferenta la clasificarea candidatilor si probabil a castigatorului.

Niciun comentariu: