duminică, 6 mai 2012

Proiect acvariu - Mai 2012

In sfarsit vin si eu cu poze curente din acvariu. Am sarbatorit ziua de 1 Mai prin munca, si anume facand curat in acvariu. Nu stiu de unde vine expresia a munci ca un caine, pentru ca eu am muncit ca un vidanjor! :))
Nu mai spalasem filtrul de la inceputul anului, iar cele 3 luni si-au spus cuvantul, astfel ca filtrul era extrem de imbacsit de resturi biologice. 

Pentru cine nu este la curent cu metodele de spalare ale filtrului, un filtru de acvariu nu se spala cu apa de la retea. El trebuie spalat cu apa de acvariu, pentru ca apa de la retea contine clor si ar distruge coloniile de bacterii din buretii filtrului. Asa ca operatia a fost si mai complicata. Intai am umplut acvariul cu apa decantata pana la refuz. Pe urma am tras din acvariu apa intr-o galeata. Am debransat filtrul, l-am carat cu greu in cada (filtrul are cel putin 8-9L de apa, plus greutatea materialelor filtrante, il duce pe la 12-14 kg). Dupa care a inceput partea placuta, de a scoate buretii murdari, si a-i clati in galeata cu apa de acvariu. Restul materialelor se clatesc mai greu pentru ca sunt inele ceramice si bio-chips, de care se agata perfect orice rest. O parte din burete a trebuit schimbat cu totul pentru ca se colmatase. 
Dupa ce am spalat pe cat posibil, dar fara a distruge coloniile de bacterii, am pus totul la loc, l-am umplut cu apa din acvariu si i-am dat drumul. Evident cand umbli la filtru se dizloca o gramada de mizerie de peste tot, asa ca am avut apa foarte tulbure o ora, doua. 

In prima poza puteti admira peisajul macro, in a 2-a nuferi mei si niste zambile de apa, iar in a 3-a un Callistus luand masa.

Intreg proiectul poate fi urmarit aici: http://www.monkey-100.blogspot.com/search/label/acvariu


Un comentariu:

George spunea...

partea cu nuferii e de nota 10