duminică, 14 iulie 2013

Londra: tragedia Canadei

Stiti care este tragedia Canadei?
Canada putea sa aiba cultura si traditie Britanica, bucatarie Frantuzeasca si tehnologie Americana. In schimb s-a ales cu bucatarie Britanica, tehnologie Frantuzeasca si cultura Americana!
 
Bucataria Britanica
 
Oamenii astia au inventat sandviciul in urma cu mai multe secole. Probabil ca atunci s-au decis ca nu mai exista nimic in afara de sandvici. Poti sa mananci in Londra cea mai bogata si variata gama de sandviciuri. Si atat! Sandvici sau fast food. Sandviciurile astea sunt bune, sunt interesante, sunt facute cu o gramada de ingrediente, nu va ganditi doar la sunca si cascaval pe paine. De exemplu am mancat un sandvici cu creveti si pasta de legume. Insa dupa cateva zile te saturi sa mananci sandviciuri reci sau doar incalzite. Legumele aici nu au aproape nici un gust. Sunt doar apa intr-un invelis colorat.
Un pachet de sandvici (contine 2-3 triunghiuri) costa intre 3 si 6 lire, in general 4. Un meniu la fast food e cam 5.5. In zonele centrale turistice poti sa gasesti si niste mancare, sa zicem, gatita. Dar o friptura cu cateva legume pe langa ea este in medie 15 lire.
In nesfarsitele mele plimbari, ieri am reusit sa gasesc o bucatarie italiana (construita ca un fast food, dar iti gateau ei pe loc). O supa de rosii (o pasta de tomate peste care au adaugat apa fiarta), un pui facut acolo pe loc la gratar cu ciuperci si mozarella, dupa care servit evident in sandvici, impreuna cu o prajiturica au costat 8 lire. YAY mancare!
Mi-am luat pachetelul, m-am dus in Hyde Park, m-am intins pe iarba ca toti Englezii si pofta buna!
 
A pro pos, am observat aici ca Englezii nu au nici un fel de interes fata de mese. Barurile sunt tot niste locuri in care se vand bauturi, insa ei ies cu ele in mana si stau pe strada in fata barului. Mananca pe jos, pe o piatra sau pe un gard. In parcuri e plin de oameni intinsi pe iarba care mananca si asa mai de parte.

PS: conform dexonline, sunt mai multe forme acceptate pt sandwich:
SÁNDVICI, sandviciuri, s. n. Felie de pâine (unsă cu unt) cu un aliment rece (șuncă, salam, brânză etc.), peste care se așază adesea a doua felie de pâine; tartină. [Var.: sándviș, sánviș, séndviș s. n.] – Din engl., fr. sandwich.

Niciun comentariu: