luni, 17 ianuarie 2011

Civilization V- domination victory

Am jucat un CiV complet si cu ultimul, mult asteptat patch (cel de aproape 1GB). Am incercat provocarea de pe civfanatics: domination, standard, great plains, king. Initial mi-a placut jocul patch-uit si chiar mi s-a parut pentru ceva timp ca au intrat pe drumul cel bun. Dar in afara de faptul ca imi declarau razboi aproape toti odata si asta ma impiedica sa avansez, jocul continua sa nu ofere provocare. Civilizatii cu armate duble sau triple pur si simplu nu te pot impiedica sa le cuceresti capitala. Iar cand o faci iti ofera imediat aproape tot ce le-a mai ramas ca sa inchei pace, fara sa analizeze ca daca ar contra ataca cu ce au, ar fi imposibil sa iti mentii cucerirea.

Articolul de aici: http://www.garath.net/Sullla/Civ5/whatwentwrong.html este absolut devastator pentru CiV si puncteaza extrem de chirurgical problemele. Noul sistem 1UPT (1 unit per tile) nu permite crearea de armate mari (mai mari de 10-20 de unitati), pentru ca nu ar avea loc pe harta. Pentru asta au redus capacitatea de productie, ca sa nu poti sa construiesti mai multe unitati. Productia injumatatita, dubleaza sau tripleaza si timpii de constructie, astfel ai ture in sir in care nu se intampla absolut nimic. Pe urma nu e nici o mare diferenta intre orasele mici si mari (daca cele mari ar putea construi repede atunci te-ai umple de unitati). Ca sa nu iti creasca productia nici harta nu mai ofera bonusuri in resurse, astfel diferenta daca stai in tundra sau intr-o zona bogata in resurse aproape ca nu conteaza.
AI-ul continua sa nu fie in stare de mare lucru, iar patch-ul pentru ca nu a putut sa il rezolve pe AI, l-a rezolvat pe jucator: AI-ul nu e in stare sa isi apere orasele, dublam valoarea apararii in orase. AI-ul nu e in stare sa cucereasca, injumatatim posibilitatile de cucerire ale jucatorului. AI-ul nu e in stare sa foloseasca generali, injumatatim bonusul oferit de generali.
Singura sansa pentru CiV ar fi un expansion care sa il readuca pe linia consacrata. Macar un 3UPT (inteleg ca armatele infinite nu erau cea mai corecta varianta dar si sa treci de la infinit la 1 e cam drastic), productie rezonabila, resurse care sa conteze, reintroducerea religiei, existenta unui sistem de slide-bar pentru decizii economice, rutele comerciale cu celelalte state, descentralizarea happiness-ului.
Ce merita pastrat: city states, auto embarkment, social policies, hex grid, natural wonders, puppet cities.

Niciun comentariu: