vineri, 4 februarie 2011

Seminar Forex XTB

Am fost la un al 2-lea seminar organizat de XTB. O societate de brokeraj, poloneza de origine, care isi desfasoara activitatea pe piata de forex. Eu am mai avut o incercare cu ei, acum 2 ani, cand fara nici un fel de pregatire si o gramada de entuziasm in 3 tranzactii inspirate am reusit sa imi lichidez 25% din cont. Dupa care am luat o pauza pana acum. Am studiat intre timp cam tot ce misca pe babypips.com am citit cartea lui Elder. Cam astia ar trebui sa fie primii pasi ai orcarui 'jucator' pe forex cu mult inainte sa puna un singur cent de pe demo pe real. Acum stiu asta, pe vremea aia am fost berbec.

Povesteam prin septembrie ca am fost la un seminar BCR despre aplicatia lor de tranzactionare pe bursa. Daca acolo prezentarea a fost luxoasa (hotel Intercontinental, receptie cu lista de invitati, cadru restrans, prezentatori renumiti sau importanti, bufet sofisticat cu valet, mape pretentioase pentru participani) insa informatia oferita nu prea grozava (cine nu stia nimic despre tranzactionarea in marja, nu cred ca a priceput mare lucru, iar cine stia cu ce se mananca nu a aflat prea multe lucruri noi), iar singurul lucru care a meritat foarte mult pentru mine a fost discutia de dupa cu unul din directorii lor. Una foarte bogata si impresionanta prin natura continutului, altfel seara era cam irosita. http://monkey-100.blogspot.com/2010/10/finante-banci.html 

Ei, la XTB lucrurile au stat exact invers. Hotelul nu cine stie ce, bufet cu cateva sticle de cola si snacksuri, un pix si 2 foi, iar prezentatori erau doar angajatii XTB, insa natura informatiei a fost una bine gandita si structurata.
Informatia prezentata a fost cu mult peste medie. Analiza tehnica avansata: fibonacci, impuls, canale de trend, reguli de tranzactionare. In plus pe langa astea psihologia investitorului. Cam exact ce m-a rapus pe mine dupa prima tentativa. Au mai spus ceva interesant, ca in Polonia, dupa ani de trainning al investitorilor lor, au reusit sa atinga o rata de profitabilitate de 30%. Aspectul acesta mi s-a parut destul de interesant de spus. Sunt curios care este rata la noi, o avea 2 cifre? 

Niciun comentariu: