vineri, 10 februarie 2012

Freeze - stand up comedy

Am avut placerea sa asist la o ora si jumatate de stand up comedy de foarte buna calitate. De mult nu am mai ras atat de copios. Nu stiu daca atmosfera din sala a fost cauza, dar este o diferenta foarte mare intre stand up-ul vazut la televizor in Seinfeld sau cu formatia de la HBO, care erau amuzante, dar se rezumau la cateva zambete, respectiv la umorul realizat de trupa Freeze. Mai mult, tot umorul s-a bazat pe teme normale si aproape nimic nu a fost vulgar sau cu tenta sexuala. Ajunsesem sa cred ca fara asa ceva, nimeni nu stie sa fac o comedie buna.

Trupa Freeze face un alt fel de stand up decat am vazut pana acum. Este un spectacol de improvizatie in care publicul alege mai multe teme si moduri de abordare. Colajul devine astfel foarte amuzant, sa asculti povestea capitanului John si al Maricicai de la Focsani in varianta horror, telenovela si documentar (va dati seama ce a propus fiecare din public :)) ).

Personal va recomand sa incercati intr-o joi seara sa ajungeti in Prometheus pentru o sa va distrati pe cinste.

Later edit: pentru ca nu imi place superficialitatea si mi s-a atras atentia si mi-a fost prezentata explicit diferenta, vin cu precizarea ca aceasta este o trupa de improvizatie si nu de stand up comedy. Aveti mai jos diferenta intre stand-up si improvizatie in viziunea lui Marius Matei:

1. In stand-up exista un text lucrat "de-acasa", in improvizatie nu.
2. Stand-up se face cam de unul singur, in improvizatie lucrezi in echipa, cu ideile publicului si ale colegilor, idei exprimate spontan.

Niciun comentariu: