joi, 21 aprilie 2011

De la Toy Story 3 la Rio 3D

Am vazut saptamana aceasta atat Toy Story 3 (fara sa fi vazut in prealabil primele 2 parti) cat si Rio 3D.
Ambele desene sunt bine facute, cu o imagine foarte bine pusa la punct, extrem de apropiata de miscarile naturale, comparativ de exemplu cu Shrek 1 sau Ice Age 1. Dar desi au glume bune, multe poante si scenariu bine gandit, nu mai gasec acelasi interes pe care il aveam pe vremea primului Shrek, Ice Age sau Madagascar.
Acum nu pot sa imi dau seama daca nu mai am eu varsta ca sa ma uit la astfel de productii, sau pur si simplu hype-ul creat in urma cu zece ani, cand s-a trecut de la stitul clasic si ultraconservator al Disney la stilul modern si inovator al productatorilor de genul DreamWorks sau Pixar, pur si simplu s-a evaporat.
In orice caz, filmele sunt bune, si bine facute, cu priza la un public mult mai larg decat Rango, despre care am scris acum o saptamana si bine ancorate in genul filmelor de comedie.
In Toy Story 3, jucariile au viata si suflet si trec printr-o drama cand copilul cu care s-au jucat toata viata, a crescut si pleaca la facultate iar ele urmeaza sa fie donate la o gradinita. Poantele sunt la tot pasul iar universul jucariilor este foarte interesant si ingenios construit. Daca va spun ca a castiga si premiul Oscar pentru cea mai buna animatie in 2010, este clar ca e un film care merita.
Rio este aventura unui papagal (pen)ultimul din specia sa, adus in Rio de un biolog pentru imperechere si salvarea speciei, insa este furat de traficantii de animale exotice. De aici urmeaza o intreaga aventura cu imagini spectaculoase 3D din inima Braziliei. Daca va mai zic ca vocea lui Blu este a lui Jeese Eisenberg (Mark Zukenberg), cred ca v-ati gandi imediat la Facebook cand zice "Oh, how wish I was back in my cage, with my mirror, and my little bell"!
Nota mea: 8,5-9 pentru ambele filme.

Niciun comentariu: