miercuri, 17 august 2011

Holla Barcelona!

Saptamana superba in Barcelona tocmai s-a incheiat cu o sosire nu la fel de placuta pe Baneasa, dar nu are rost sa iau in desert aeroportul nostru acum, poate in alta postare.
Acum am o imagine completa asupra generalitatii Cataloniei. Este un oras surprinzator de bine sistematizat, desi cladirile au o vechime considerabila. Cea mai mare parte este organizata in cvartale, grupuri de blocuri in forma de O, astfel toate strazile sunt perpediculare intre ele. Spatiul din interiorul O-ul (parterul) este construit multifunctional, magazine, parcari si alte spatii comerciale. Strazile fiind perpedinculare si cu sens unic, iar numarul mare de parcari in interiorul blocurilor, combinat cu o infrastructura de transport public foarte densa (10 linii de metrou cu statii dese) fac traficul in Barcelona extrem de usor si placut. In poza urmatoare se poate vedea 'aglomeratia' din una din cele mai mari intersectii din centrul orasului.
Numarul mare de obiective turistice, te fac sa nu simti cum trece o saptamana: Sagrada Familia (foto stanga), parcul si casele lui Gaudi, Rambla, piata Spaniei (foto centru), piata Universitatii, cartierul Gotic, coridele (foto jos), portul si multe, multe altele.
Despre arhitectura lui Gaudi, care se intalneste la tot pasul, nu pot sa ma pronunt prea mult, pentru ca recunosc nu ma pricep. As putea sa spun doar ca e un fel de Picaso al arhitecturii.
Din punct de vedere financiar, Barcelona e destul de scumputa. Dupa cum am scris in postarea anterioara ne-am luat si niste tepe in primele zile, ajungand sa platim pana la 50 de Euro pe zi pe mancare. Dar cam din a 3-a zi am intrat in normal. Transportul cu metroul costa 8,4 Euro pentru 10 calatorii, intrarile la diverse obiective sunt cam 15-20 Euro.
Daca la mancare e totusi scump, in restul magazinelor sistuatia sta exact invers. Tricourile in Zara se puteau gasi sub 6 Euro, adidasi din piele la 20 de Euro, preturile la electronice foarte bune, de exemplu am gasit produse originale Sony pentru PS3, la preturi mai mici decat SH-urile la noi.
Din pacate nu am fost pe faza si am lasat cumparaturile pe ultimele 3 zile. Problema e ca la ei sambata la pranz se cam pune lacatul, cu exceptia mall-urilor scumpe, iar luni pentru ca a fost Sf. Maria a fost totul inchis, asa ca am ramas fara o gramada de lucruri pe care doream sa mi le cumpar.
Am umblat foarte mult, si in imprejurimi, pana la Monsertat si pana la Port Aventura (parcul de distractii emblematic al Spaniei), dar despre acesta din urma intr-o postare ulterioara.

Ca impresie finala pot spune ca a fost unul din cele mai reusite concedii, iar ca impresie generala, ocupa locul 3 pana acum dupa China si Franta.

2 comentarii:

Cristina spunea...

Si despre companie nimic?:P

Anna_Nichita spunea...

Si Romania? Pe ce loc e Romania?