luni, 1 august 2011

1 an de monkey100

Astazi blogul meu implineste 1 an. In 2010, pe 1 august, am inregistrat domeniul monkey-100.blogspot.com . Primul articol l-am publicat in ziua urmatoare si de atunci au urmat peste 300 de postari, 4.400 de vizitatori unici si 17.000 de vizualizari. Am avut o evolutie permanenta varind intre o postare pe zi si cateva pe saptamana. Subiectele abordate au evoluat si ele, de la criza economica si colapsul pe care il intuiam atunci ca fiind iminent, pana la Fukushima, PlayStation sau boardgames. Intre timp nu mai cred ca este iminent un colaps economic ci ca e doar o criza lenta dar si foarte lunga.

"conceptus
Incep acest blog cu o parabola care imi place foarte mult si in care eu am mare incredere. Conceptul acesteia este ca indiferent cat de imposibil pare un anumit obiectiv de atins, daca reusesti sa aduni masa critica necesara, succesul este mult mai aproape.
Maimuta-100 (parabola)
Un experiment american, din timpul razboiului rece, a incercat sa afle in cat timp se poate repopula o zona bombardata nuclear. Pe una din insulele expuse la radiatii nucleare, dupa doi ani de la experiment, au adus o colonie de maimute. Lucrurile mergeau destul de bine, cu exceptia ca nuca de cocos, alimentul preferat al maimutelor, avea coaja usor radioactiva. Asa ca au luat cateva maimute si le-au dresat sa spele intai nuca de cocos bine, cu apa de mare. Aceste maimute, reintoarse in comunitate, isi spalau nucile de cocos inainte de a le manca. Incet si alte maimute le-au preluat obiceiul. Cateva in prima saptamana, alte cateva in saptamanile urmatoare, si numarul celor care isi spalau nuca de cocos inainte de consum a crescut.
Tot asa, pana cand maimuta 100 a preluat si ea obiceiul, moment in care toate maimutele din colonie au inceput din acea zi sa isi spele nucile de cocos."

Niciun comentariu: