luni, 5 decembrie 2011

Aventuri la Emag

Astia de la Emag se intrec in a ma surprinde. Cand totul parea simplu, produsul era pe stoc si aparent sigilat (de data asta), tot au reusit sa ma impresioneze (neplacut evident).

Mi-am ales un mediaplayer cu un numar mare de review-uri favorabile pe site. Dupa ce m-am tot invartit in jurul lui, in final l-am ales si vazand ca e cu livrare a 2-a zi dupa ora 11 (asa era afisat pe site) am efectuat plata cu card VISA. Primul lucru dupa efectuarea platii m-au pus sa aleg dintr-un drop-down-list ziua livrarii. Evident ca cea mai apropiata zi era peste o saptamana. L-am platit pe 2 decembrie, prima zi de livrare era 8 decembrie desi pe site, in dreptul produsului scria 3 decembrie, inainte de plata.
Evident sun la relatii clienti sa imi exprim parerea despre ei si serviciile lor, iar pentru a nu astepta atat imi ofera posibilitatea sa il ridic in weekend din showroom, sau saptamana viitoare sa mi-l livreze gratuit la birou. In weekend nu primesc nici un sms ca as putea ridica produsul. Luni insa primesc sms-ul ca sa ma duc in showroom sa il ridic. Deoarece in urma cu doi ani am avut evenimente si mai placute cu o rama foto digitala comandata de la ei mi-am zis ca e mai bine sa il vad cu ochii mei inainte sa semnez de primire (rama foto platita online si livrata la domiciliu venise din categoria resigiliate desi pretul era intreg - ambalaj serios deteriorat, tiplele originale lipsa, invelit in graba in plastic, cu tot cu amprente si urme, iar sigiliul producatorului era inlocuit cu un schoch maro. Am returnat-o cu mare dificultate, am gasit la limita alta iar banii mi i-am vazut inapoi in doua saptamani).

Ajung in showroom si ma asteptam ca daca deja platisem sa mearga treaba bine. DAR, ma asez la coada sa ridic produsul. Acolo cozile sunt ca la securitate la aeroport, te invarti prin labirint pana iti face semn un agent ca te poate prelua. Evident ca sms-ul de ridicare a comenzii nu era suficient, asa ca m-au trimis la caserie sa imi ridic factura. La fiecare casa coada de 10 minute, la care am stat doar ca sa iau factura, nimic altceva., restul avand diverse plati de facut. Dupa care iar la coada la ridicat produsul.

3 comentarii:

zummuz spunea...

Pai nu vreau sa te necajesc si eu - consider ca ai primit o lectie pe banii tai. De ce ar plati o persoana ca tine cu cunostinte serioase de IT, cu card bancar si cu o educatie respectabila un magazin online romanesc sa-i aduca cam in acelasi timp acelasi produs care costa pe amazon.co.uk, amazon.de intre 50 si 70% din pretul de la noi ?
Poate ne spui si noua secretul.

Eugen Popp spunea...

Hai ca m-ai dat pe spate si m-ai si amuzat :) M-am simtit astfel obligat sa raspund pe loc fara sa astept pana maine.

Mda, foarte bine punctat. Adevarul e ca nu am aproape nici un fel de experienta nici cu amazon.co.uk nici cu amazon.de
Singurul lucru comandat din afara a fost ceva ce nu am avut nici o posibilitate de a gasi in 'zona', Railroad Tycoon the boardgame, pe care l-am adus tocmai din US, l-am platit prin paypal, transportul a facut cam jumatate din valoare si a durat cam 3 luni...

Cine stie ce ne rezerva viitorul, poate o sa urmeze o postare peste catva timp cu 'tips & tricks' sau 'comanda de pe amazon.de pentru toNti' :)

zummuz spunea...

Ti-am recomandat amazon de pe ".de" si ".co.uk" pentru ca ambele sunt (inca) in UE. Transportul costa destul de putin (eu am platit 10GBP transport din UK la un aparat foto de dimensiuni normale- compact camera), nu platesti vama si iti vine la posta de cartier. Trebuie sa iei in considerare atunci cand faci comanda ca pretul difera un pic. Astfel pe site .co.uk produsul are TVA de 20% cum e in UK si la comanda (nu inteleg de ce, dar nu mai conteaza) iti pune TVA de 24%. Adica o scumpire de 3.3% fata de pretul afisat.
Ar mai fi ceva, destul de important - daca pachetul se pierde pe drum sau e deteriorata marfa din el, e responsabilitatea amazon nu a clientului final.
Cat despre non-experienta... nimeni nu s-a nascut invatat !
Succes.