luni, 19 decembrie 2011

Proiect acvariu - I Standul

Nu am mai postat nimic de doua saptamani desi s-au intamplat destule cu proiectul meu. Dar din lipsa pozelor si in asteptarea unor solutii pentru diversele si variatele probleme cu care m-am confruntat am preferat sa astept putin inainte sa continui seria postarilor.
Standul sau baza se refera la obiectul pe care va sta acvariul. Daca unul cu o greutate de sub 100 de kg poate sa stea teoretic pe orice tine un om, al meu ce va avea in jur de 350 de kg are nevoie de un corp special. Practic corpul de mobila comandat este un paralelipiped din pal cu 4 pereti verticali. Peste am un blat gros de mobila de bucatarie (oricum acvariul la mine este practic in bucatarie). Peretii sunt uniti intre ei si cu 'grinzi', iar zona de imbinare intre actualul blat si cel vechi este sustinuta cu mai multe intarituri. Mai jos cei 4 pereti sunt fiecare continuati pana la podea de cate o pereche de picioare din aluminiu, rezistenta la greutate fiind garantata pe termen lung. Preferabil era sa fie si spatele unit cu pal, dar apareau mai multe probleme de conectivitate cu diversele instalatii ce vor veni.
Pentru a nu slabi rezistenta gaurile de trecere trebuie sa fie circulare si mai departe de margini. In peretii interiori este nevoie de gauri de trecere pentru a putea realiza cablaje si alte conexiuni. Aici eu am facut o prima greseala, desi am gaurile de trecere suficient de mari pentru furtunele de 22mm, nu am luat in calcul ca va fi nevoie sa poata trece si un stecher electric. Astfel incat am fost nevoit ulterior sa dau gauri mai mari.

Este nevoie ca blatul sa fie perfect plat si plan pentru ca presiunea apei sa fie exercitata uniform pe sticla si sa nu apare tensiuni anormale. In ciuda efoturilor, zona de imbinare tot are o denivelare de 2mm, pe care am compensato din bricolarea unui pad. Acvariul oricum are nevoie de un pad  (termo)izolant (vi-l recomand pe cel JBL de aproximativ 25 de lei). Eu am bricolat unul din pad de pluta, folie de parchet si folie de mocheta. care in final m-a trecut de 25 de lei cat as fi dat pe unul original... 
Corpul de mobilier a costat confectionat si montat pe comanda 800 de lei.
Sfaturile sunt evidente: masurati de multe ori inainte sa taiati. flositi un marker pentru a alege clar pozitia finala, lasati macar 1 cm marja de eroare in toate directiile, nu taiati excesul decat dupa ce sunteti multumiti de pozitia finala.

Un comentariu:

aldehida spunea...

La asa ceva nu trebuie autorizatie de construire? :)) Sper sa ai relatii la primarie :P