vineri, 29 octombrie 2010

ANAF, declaratia 225 si plata retroactiva; sau cu alte cuvinte "ba pe-a matii!"

In urma cu un an, am ales ca solutie de economisire fondul Raiffeisen Monetar, deoarce oferea dobanzi mai mari decat la depozite, acces la bani in termen 3 zile fara penalizari, posibilitate de depunere/ retragere pe orice suma. Toate bune si frumoase pana anul asta in septembrie, cand am retras intreaga suma pentru a o schimba in Euro, deoarece ma asteptam (corect dupa cum s-a vazut), ca valoarea monedei Europene sa creasca simtitor.

Ieri primesc un telefon de la Raiffeisen sa ma instiinteze ca trebuie (trebuia) sa depun declaratia 225 pentru castigurie din operatiuni financiare. Ok, insa problemele deabia acum incep.
Desi declaratia se depune pentru trimestrul III al anului 2010, se ia in calcul intreg castigul, pentru o perioada de peste un an. Astfel impozitul pe castig trebuie sa il platesc pentru diferenta dintre suma obtinuta la lichidare si suma depusa in urma cu un an. Asta desi pentru depozitele normale, se ia in considerare casigul pe dobanda obtinuta incepand cu luna iule.
Pe urma, cand am lichidat contul, banca nu m-a instiinta de suma castigata. Lucru care nu e atat de simplu pe cat pare, deoarece am efectuat mai multe tranzactii in aceasta perioada. Deci suma depusa in 2009 a avut un casitg, cele din 2010 au avut alte castiguri, fiecare in functie de durata individuala a depunerii. Dar impozitul trebuie platit global.

Dupa cum am spuns la inceput banca m-a instiintat ieri (27 oct) de suma totala castigata prin aceste tranzactii. Dar surpriza, pe site-ul ANAF scrie ca declaratia 225 trebuia depusa pana pe 25 octombrie. Deci ori ma apucam singur sa imi contabilizez fiecare leu de cand a intrat pana cand a stat si cat a fost castigul din dobanda, ori banca trebuia sa ma informeze la lichidare, nu? Pe urma in cazul depozitelor normale, banca plateste automat impozitul pe dobanda din contul clientului. Pe mine m-au lasat sa pana dupa ce a expirat termenul limita pentru a ma informa ca nu mi-au platit automat din cont impozitul.

Nu sunt curios decat, cat este amenda pentru nedelcararea la timp a castigului din dobanzi si operatiuni financiare?

Pentru cine are curiozitate, gaseste aici blestematul de ordin: http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/legislatie/OPANAF_2600_2010.pdf

4 comentarii:

aldehida spunea...

Sfat:Declari la stat ca nu ai primit de la banca nimic care sa-ti dea castigul net si, in acelasi timp, trimiti la banca o recomandata in care ceri acest lucru. Faza e, ca daca primesti amenda, pe ea o contesti cu ideea de mai sus si trebuie sa te joci la tribunal cu actele de mai sus.

Eugen Popp spunea...

M-am judecat eu pe o amenda primita aiurea un an de zile. Pana la urma am castigat dar m-a chemat la proces de o gramada de ori. Timp, stres, bani, nu isi merita efortul...

Floor Lola spunea...

Mai face cineva încă îndoială plantele naturale? Am văzut importanța deosebită a ierburilor naturale și munca minunată pe care au făcut-o în viața oamenilor. Mă întreb de ce oamenii își cheltuiesc încă banii pentru intervenții chirurgicale, injecții și medicamente de fiecare dată când sunt bolnavi. Ierburile naturale pot vindeca tot felul de boli, inclusiv herpes, diabetici, astm, HIV, hepatită etc. Am văzut-o cu ochii mei. Am fost vindecată de HIV, iar mătușa și soțul ei au fost vindecate de herpes de Dr.Edede, care folosește ierburi naturale pentru a vindeca diferite boli. Chiar și Dr.Edede demonstrează întregii lumi că ierburile naturale pot vindeca toate bolile și a vindecat nenumărate persoane care foloseau ierburi naturale. Știu că e greu de crezut, dar sunt o mărturie vie. Nu este nici un rău în încercarea de ierburi. El este, de asemenea, un vrăjitor, el poate arunca o vrajă pentru a vă restabili căsătoria înapoi la normal, o vrajă de noroc pentru a prospera în viață și a excela în ceea ce faceți în viață. Contactați-l la adresa: Ededetemple@gmail.com, (numărul de telefon îl sunați la numerele de telefon sau la ce-l cereți): +38972751056

Ngọc Bìch spunea...

Ovo je svjedočanstvo mog života, moj ljubavnik je prekinuo sa mnom, znam da je moja krivnja što ga je natjerao da raskine sa mnom, kontaktiram dr. Lomija i objasnim što se dogodilo onda mi je pomogao da odradim neke molitve i moj ljubavnik mi se vratio moleći me da mu je žao što me još uvijek voli i danas smo ponovno zajedno i obećavam da nikada nećemo razgovarati s njim i danas smo oboje sretni, ako vam je također potrebna pomoć dr. Lomija da ga kontaktirate na liniji WhatsApp broja; +2349034287285 možete mu poslati e-mail; lomiultimatetemple@gmail.com za pomoć