marți, 16 noiembrie 2010

Chandra

Conferinta de presa a NASA ( http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/index.html?param=media ) de ieri a prezentat pentru prima data formarea unei gauri negre. Asta a fost posibil numai cu noul satelit Chandra din imaginea de mai jos. Evident vecinatatea noastra cosmica este la 50 de milioane de ani lumina departare ca doar nu era sa fie in celalalt capat al galaxiei!
Acum isteria s-a terminat, media de 2 bani de la noi a mai ramas fara un subiect gratuit de tratat. Ca doar nu or sa se apuce sa faca jurnalism, cand le vin gratis stirile pe agentiile de presa si ei trebuie doar sa le recite dupa prompter. Era evident inca de ieri dimineata ca nu o sa fie o conferinta cu conotatii politice deoarece presa serioasa nu avea aceasta stire pe prima pagina (Le Monde, Le Figaro, BBC, WRH).
Acum nu ma pot abtine, dar ieri cand am vazut ca non-realitatea vroai sa transmita in direct conferinta NASA, mi-am zis ca sper ca au dresat-o bine de tot pe fatuca aia care cica face emisiuni sa nu confunde si sa pronunte corect termenii de pulsar, quasar, gaura neagra, cosmos, sateliti, unde electromagnetice, ani lumina etc. Ca exista riscul sa uite ca s-a schimbat emisiunea si sa il mai implore odata pe dl Poanta sa ne explice cum ne va salva el din ghearele gaurii negre asmutite de Basescu asupra poporului Roman si ca daca facea el satelitul Chandra ar fi crescut pensiile si ii mai ramaneau panouri solare si pentru autostrazi =))
Ma scuzati, nu am aproape nici un fel de politica pe blog, dar sansa ca sa se intample asta la TV mi-a dat o portie sanatoasa de ras!

Un comentariu:

Unknown spunea...

De curiozitate am dat pe Zero TV si evident ca dezbateau subiectul, fiind invitat un nenea fizician amator. In combinatie cu "senzationalul" DD a rezultat un circ mizerabil la care am rezistat fix 30 de secunde. :D