luni, 22 noiembrie 2010

Concurs Power Grid

Power Grid este un joc economic foarte stimulant bazat pe negociere, licitare si dezvoltare jucat fara zar (aspect important). Scopul principal al fiecarui jucator este sa creeze o retea de distributie a energie electrice in concurenta cu ceilalti jucatori si sa construiasca centralele electrice necesare pentru a alimenta aceasta retea. Electroncentralele si resursele necesare pentru functionarea lor se cumpara de pe piata libera prin licitatie sau negociere. Cel mai important aspect este ca resursele sunt limitate si este posibil ca daca nu ti-ai negociat un loc in fata la cumparare sa ramai fara si sa ajungi cu o retea bine dezvoltata dar in imposibilitatea de a o alimenta cu energie. Un alt aspect interesant este ca cine inchide jocul nu neaparat castiga. Poti sa faci numarul necesar de puncte de distributie pentru a declansa sfarsitul jocului dar un alt concurent sa reuseasca sa alimenteze un numar mai mare de orase decat tine si el sa castige.
Sambata aceasta (20 noiembrie) am participat la concursul de Power Grid organizat de boardgames-blog.ro in ceainaria Tabiet. Pana la urma nu am fost competitori suficienti decat pentru doua echipe, fiecare jucand doua runde. Venind numai "lumea grea" jocurile au fost foarte stranse. In runda I s-a castigat cu 17, 17 , 16 , 16 puncte diferenta intre locuri fiind la baraj (la fel de strans si el). Astfel cu 16 puncte am obtinut locul III, ce intr-un joc normal in afara competitiei ar fi putut asigura linistit si locul I. In runda a 2-a am avut un avans considerabil la jumatatea jocului, eu avand 16 puncte de distributie iar urmatorul dupa mine doar 9, insa nu am fost atent si nu mi-am dat seama ca daca inchideam in tura aceea as fi castigat.
Asa ca am amanat si am terminat pe locul II. In imagini am pozat prima runda de joc. Eu am fost cu negru si amaratele mele de centrale le vedeti in dreapta jos.

Niciun comentariu: