Ma refer la un subiect foarte precis dar sunt convis ca se poate extrapola foarte usor de la un caz particular la un exemplu general, asa ca voi scrie in termeni generali.
Pasul 1. Castigi increderea
Faci ceva deosebit sau iesit din comun, care ajuta cumva (intrucatva) victima. Si cel mai importat o faci pe gratis. O data, de doua ori pe ceva modic sau simbolic incat victima sa se increada in tine si sa se simta obligat. (manualul de manipulare, nu mai stiu ce pagina)
Pasul 2. Declini competenta
Spui (tot pe gratis) ceva iesit din comun, dar mai spui ca nu poti tu sa rezolvi si recomanzi pe altcineva, mai priceput. Ia uite ce om saritor si dezinteresat iti spui. Te duci la recomandare unde te costa (ceva cam piperat la prima impresie), dar daca iti rezolva problema ce mai conteaza. Pleci de acolo cu o impresie oarecum buna (asta in caz ca ai fost secptic de la inceput, pentru ca fanaticii ar pleca in adulatie totala) bazata pe cateva lucrui concrete pozitive.
Pasul 3. Scadenta
Pentru a rezolva definitiv problema ti se ofera anumite lucruri aparent banale, dar ce par o solutie ingenioasa. Pentru ca nu e nimic iesit din comun accepti fara sa intrebi si te astepti sa platesti un pret corect. Acum surpriza, costa de 10 ori mai mult decat pretul de la pasul 2 si de 100 de ori mai mult decat fac.
Va dati seama ca aceasta schema simpla in 3 pasi se poate aplica la orice: servicii, bunuri, favoruri, produse samd.
PS: nu exclud ca pasul 1 sa fie de buna credinta si sa fie manipulat de sarlatanii de la 3.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu