marți, 29 noiembrie 2011

Acvariu 275L - Un proiect nou

Pe final de luna, mai am ceva nou de prezentat. Intentionez sa imi fac un acvariu profesionist al carui volum este considerabil. Acvaristica nu este un hobby nou pentru mine, pana de curand am avut un acvariu de 112L. In ceea ce priveste acvariile, bigger is better :) Si cum de mult mi-am dorit un acvariu mai bun, a venit vremea sa demarez acest proiect.

Pe parcursul postarilor urmatoare voi tine un jurnal ce va urmari evolutia proiectului si a costurilor, in cazul in care vor fi si alti amatori.

Specificatiile generale, cu care incep sunt urmatoarele: 110 x 50 x 50 sticla de 10mm grosime. Volumul total exterior este de 275L din care volumul net interior de 254L. Tinand cont de greutatea sticlei la aceasta dimensiune de 25 kg/mp, inseamna ca doar bazinul va cantari gol, peste 50 kg. Greutatea finala, se va situa intre 320 si 350 de kg. Implicatiile directe sunt ca nu va putea fi asezat pe orice ci are nevoie de un corp de mobila solid.

Odata stabilite aspectele finale ale bazinului vor trebui analizate urmatoarele: iluminare, filtrare, instalatia de CO2 (asupra acesteia inca nu m-am hotarat daca va exista sau nu), substrat, incalzire. De abia dupa ce toate acestea vor fi lamurite ma voi putea hotara asupra florei si faunei.

Singurul aspect care a trebuit lamurit de la inceput este ca va fi un bazin de apa dulce, plantat.

Later edit:  intre timp am dat comanda de bazin la acvarii .biz ar trebui sa fie gata pe finalul saptamanii viitoare

5 comentarii:

Anonim spunea...

Nu ma pricep, dar mie personal nu-mi place sticla. Nu merge din ceva plexiglass, policarbonat, etc? Ar scadea si greutatea si ar fi mai putin periculos.

Eugen Popp spunea...

Salut! Acvariile mari se fac doar din sticla. Nu este deloc periculos, al meu are un factor de siguranta de 4,8 (minimul e 1, sub 1 se sparge singur)
Vezi aici: http://www.fnzas.org.nz/?page_id=1529

Anonim spunea...

Atunci - mult succes.
Desi... multe descoperiri au fost facute de cei care nu stiau ca nu se poate.

Eugen Popp spunea...

Ma vad nevoit sa intru in detaliu. Sticla acrilica, sau plexi glass, se poate folosi pentru acvarii insa aduce mai multe probleme decat rezolva. Costul pe metru patrat este de cateva ori mai mare decat in cazul sticlei normale, materialul este unul poros (chit ca sunt foarte fini), iar contactul prelungit cu agenti biologici ii va pierde din transparenta in timp. Nu cunosc cu cate este mai usor din punct de vedere al greutatii, dar in cazul meu greutatea sticlei e mai putin de o sesime din proiectul final.

Ps: as aprecia daca te-ai semna, daca tot am purtat o discutie :)

aldehida spunea...

Deja is ignorati pestii, obiectele principale :)))