joi, 22 decembrie 2011

Proiect acvariu - II Bazinul


Un acvariu este un intreg ecosistem, format din bazin, echipamente, materiale, plante, pesti, apa si altele. Bazinul este doar sticlaria, care insa este adesea denumita tot acvariu.

La proiectul meu, bazinul are dimensiunile: 110 x 50 x 50. Sticla are grosimea de 10mm. Volumul total brut este de 275 de litri, iar cel net de 254 de litri. Dupa ce mai scazi 2 cm din inaltimea coloanei de apa in partea superioara si inca 6 la baza datorita substratului, in bazin vor ajunge aproximativ 200 de litri de apa.
Intariturile nu erau absolut necesare, avand in vedere ca sticla era mai groasa decat minimul recomandat pentru acest volum (8mm), dar sunt o aditie buna pe termen lung. Pe termen scurt, te incurca putin la manevre in interiorul bazinului (plantat, curatat, prins pesti etc).
Transportul a fost destul de problematic, incapand la limita pe bancheta din spate a Octaviei, in portbagaj nu era nici o sansa. Noroc ca mi-au imprumutat ventuzele pentru sticla cei de la magazin, asa a fost cat de cat manevrabil. Cum in lift nu se punea problema decat intors, a fost nevoie de 4 baieti sa il ducem pe scari.
Chiar daca nu e obligatoriu e mai mult decat recomandat sa ai un fundal. Cum acvariul trebuie sa fie un colt de natura, am ales un fundal uni, decat o poza cu cine stie ce miraturi in ea. Prima data am incercat sa lipsesc fundalul (autocolant negru) cu acvariul in pozitia normala, dar s-a umplut de bule de aer foarte inestetice, asa ca a trebuit sa o iau de la capat cu unul nou (albastru). Am intors cu mare grija bazinul pe o parte, am spalat bine geamul, l-am umezit si am inceput sa lipesc autocolantul dintr-un capat, mergand incet si netezind cu o carpa moale in continuu. Datorita dimensiunilor e nevoie de 3 persoane, unul la marginea de sus, altul la marginea de jos ia cel de-al trei-lea sa tina rola, nelipita inca , in tensiune.
Bazinul l-am comandat de la acvarii.biz, la pretul de 470 de lei. Au lucrat curat, fara pete de silicon, intariturile sunt mult mai solide decat era necesar si mi-au si imprumutat ventuzele peste weekend.

ps: cele mai convenabile elemente de bricolaj le-am gasit in Mr. Bricolage, aici vand la metru si autocolant si folie si multe altele, fata de lot/balot cum e la celelalte magazine de acest fel. 

Toate etapele proiectului se gasesc pe link-ul urmator: http://www.monkey-100.blogspot.com/search/label/acvariu

Niciun comentariu: