joi, 3 martie 2011

Holy Roman Empire

Daca a fost miercuri, inseamna o noua seara de boardgames in ceainaria Tabiet si cel putin un joc nou. In cazul asta au fost 3. Prophecy, de care ne-am lasat dupa vreo jumatate de ora, ca era prea incitant. Un joc de 'Fresco' adus de Costy, dar despre care voi scrie alta data, pentru ca nu am nici poze nici suficiente detalii si 'In the Shadow of the Emperor' adus de Vic.

In the Shadow of the Emperor (Holy Roman Empire in poze)

Este un boardgame politic, primul de care stiu eu sa fie exclusiv bazat pe asta. Am mai avut alegerea guvernatorului si emiterea de decrete si in Cuba, dar acolo partea economica era cea mai importanta, iar partea politica stabilea niste influente marginale asupra jocului.
Actiunea jocului se petrece in Sfantul Imperiu Roman, in evul mediu, pe o perioada de 5 decenii (5 runde de joc). Fiecare jucator reprezinta o casa regala. In joc sunt 7 regate pe care jucatorii se vor lupta sa le controleze. Controlul unui astfel de regat aduce pe langa diverse beneficii precum bani, influneta sporita la curte, nobili noi sau actiuni speciale, si voturi la alegerea regelui. Regele odata ales are o influenta sporita in luptele interne din anumite regate pe langa bonusuri in puncte si posibilitatea de a incepe primul.
Fiecare jucator controleaza un anumit numar de nobili, familii nobile sau cavaleri, pe care ii trimite in regate sa ii infrunte pe cei ai adversarului in luptele pentru puterea locala. Construieste castele pentru mai multi bani si mai multa putere, isi trimite fetele la maritat cu alti cavaleri pentru a-si slabi adversarii si se lupta macar daca nu ajunge rege macar sa aiba un rege favorabil lui.
Dupa fiecare runda personajele imbatranesc, au 15-25-35-45 de ani. Dupa 45 de ani se retrag din viata publica, poate lasand un gol la conducerea unui regat dupa chiar 30 de ani de dominatie relansand luptele interne si vechi dusmanii cu adversarii infranti cu multi ani in urma.

2 comentarii:

Costin Manolescu spunea...

Holy Roman Empire se numeste mai exact asa "In the Shadow of the Emperor". Si Holy Roman Empire este tot un boardgame, tot despre Imperiul Roman :D .

Eugen Popp spunea...

Mea culpa, multumesc pentru precizare, m-am luat dupa tabla, nu am tinut minte cutia.