marți, 1 martie 2011

Ski: Predeal sau Bansko?

Incepusem sa povestesc aici despre statiunea de ski Bansko, a vecinilor nostri Bulgari. Ei bine sambata am fost si la noi la ski la Predeal si acum dupa ce am trecut la urmatorul nivel de partii as putea sa le compar mai obiectiv.
In primul rand la noi nu prea ai conditii pentru incepatori. Zona de babyski din Predeal este extrem de aglomerata, la comun cu sosirea partiei Clabucet, iar colac peste pupaza mai sunt o gramada de sportivi ai celofanului si saniei pe partia de ski. In Azuga conditiile sunt mai bune, in sensul in care baby ski-ul e de sine statator si nu intra nimeni peste tine cu alte echipamente, dar partia este foarte scurta, nu ai loc de mai mult de 2-3 manevre. Alta partie de incepatori pe valea Prahovei eu nu stiu sa existe.
Revenind insa la ski-ul peste nivelul de scoala, Predeal pare sa fie prima alegere. Cele 2 partii Clabucet Sosire si Clabucet Varianta sunt destul de lungi si declarate usoare. Adevarul este insa ca nu sunt usoare pe tot traseul. Mai ales in prima parte (cam o treime din total) imediat de la teleski au un nivel mediu. Chiar trebuie sa stii ce faci cand ajungi acolo, nu ai loc de intors sau experimentat. Din pacate din lipsa unor partii cu adevarat usoare, ei trebuie sa declare partii de dificultate medie ca fiind usoare pentru a atrage publicul.
Pentru partia Clabucet trebuie sa iei telescaunul. Coada este lunga si dezorganizata, dar privelistea din varful muntelui face toti banii si merita si asteptarea. De acolo am coborat pe Clabucet (Cocosul fiind inchisa), partia este de dificultate medie, asemanatoarea ca prima parte din Clabucet Sosire, include si un ski road foarte placut prin padure.
Spuneam ca merita toti banii, pai treaba e cam asa: cartela de puncte costa 72 de lei + 20 de lei garantia. Teleski-ul 1 punct, telescaunul 2 puncte. Eu oricum nu am reusit sa imi consum cartela, mi-au ramas 2 sau 3 puncte pe ea dupa 5 ore de skiat.
Desi nu sunt aceleasi conditii ca la bulgari, daca iei in considerare drumul de doar 2 ore si faptul ca se poate aranja o iesire la munte de pe o zi pe alta sau chiar in aceeasi zi, Predealul ar fi castigator.

Un comentariu:

Anna_Nichita spunea...

Avantaj noi ?